söndag 7 januari 2018

En lång men gullig historia

En gång för länge sedan...Nä skoja bara, men det är ca fem år sedan så öppnade jag macken en söndagsmorgon. 
Den första kunden som kommer in är en stammis, en äldre herre som är både välklädd och vältalig.
Han var sårig i ansiktet och blödde från ögonbrynet, hans fina glasögon från 60-talet var trasiga. Jag ville  ringa en ambulans, erbjöd att fixa skjuts in till SÖS, men icke! Han vägrade, så jag tvättade honom i ansiktet och plåstrade om honom så gott jag kunde. Sedan promenerade han iväg...

Flera veckor senare kom mannen in igen och gav mig denna lilla souvenir, han hade köpt den i Grekland på 70-talet och han hade gått runt med den i fickan och väntade på att han skulle se mig på jobbet.

Det är så gulligt att jag naturligtvis tog emot den med glädje i själen, och den har sin plats här i mitt hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar